Serwis

Integracja ze smartfonem

Multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, w który wyposażone są wszystkie nowe samochody Mazda, otrzymał możliwość integracji z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto™. Teraz dostęp do funkcji telefonu, wysyłanie i odbieranie wiadomości, odtwarzanie plików audio oraz korzystanie z nawigacji w telefonie podczas jazdy samochodem będzie swobodniejsze i wygodniejsze.


Wszyscy posiadacze samochodów Mazda, wyposażonych w system MZD Connect, mogą teraz skorzystać z opcji aktualizacji systemu, bazując na aplikacji Apple CarPlay oraz Android Auto™. Interfejs obu rozwiązań może być obsługiwany za pośrednictwem ergonomicznego systemu sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne). Dodatkowo, istnieje możliwość obsługi Apple CarPlay z poziomu ekranu dotykowego systemu MZD Connect (obsługa dotykowa dostępna jest tylko na postoju). By korzystać z zalet Android Auto wystarczy smartfon z Androidem w wersji 5.0 lub nowszej oraz aplikacja Android Auto zainstalowana na smartfonie (aplikacja nie jest aktualnie dostępna oficjalnie w sklepie Google Play). Apple CarPlay dostępny jest dla urządzeń iPhone 5.0 lub nowszych, z zainstalowanym systemem iOS w wersji 7.1 lub wyższej.

Interfejsy aplikacji Apple CarPlay oraz Android Auto przygotowane zostały z myślą o zapewnieniu wygody i szybkiego dostępu do funkcji używanych podczas prowadzenia auta, jak usługi Siri (aktualnie obsługa głosowa Siri nie jest dostępna w języku polskim) czy interfejs sterowania głosem Google (aktualnie obsługa głosowa Google Assistant nie jest dostępna w języku polskim), wybór języka aplikacji, wzbogacone funkcje nawigacji z bazą miejsc wartych uwagi na wybranej trasie i bieżącą aktualizacją map.


FAQ – Apple CarPlay

1. Czym jest Apple CarPlay?
Apple CarPlay jest aplikacją umożliwiającą korzystanie z wielu funkcji smartfona za pośrednictwem systemu multimedialnego samochodu. 

2. Czego potrzebuję, aby korzystać z aplikacji Apple CarPlay?
Aby korzystać z aplikacji Apple CarPlay wymagane jest posiadanie:
- iPhone’a z systemem operacyjnym iOS w wersji 7.1 lub nowszej,
- Zainstalowanego w samochodzie oryginalnego zestawu akcesoryjnego „System Apple CarPlay/Android Auto™”,
- Oryginalnego przewodu USB (tzw. „Lightning”) do podłączenia iPhone’a.

3. Które modele Mazdy oferują obsługę aplikacji Apple CarPlay?
Korzystanie z aplikacji Apple CarPlay jest możliwe we wszystkich modelach Mazdy, które są wyposażone w system MZD Connect (jak na zdjęciu poniżej) oraz posiadają zainstalowany zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™”. Dotyczy to zarówno obecnych użytkowników samochodów Mazda, jak i nowych klientów zamawiających samochód w salonie.

4. Gdzie mogę zainstalować zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™”?
Montaż akcesorium jest możliwy w każdej Autoryzowanej Stacji Obsługi Mazda. Instalacja obejmuje wymianę portów USB na nowe, oferujące szybsze ładowanie baterii iPhone’a, a także modyfikację wiązki elektrycznej w celu zapewnienia szybszej transmisji danych oraz aktualizację systemu MZD Connect do najnowszej wersji.

5. Czy potrzebuję oddzielnego zestawu akcesoryjnego do obsługi aplikacji Android Auto™?
Nie, doposażenie samochodu w ten zestaw zapewnia obsługę zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto™.

6. Jaka jest cena produktu oraz jego montażu?
W celu uzyskania oferty na zakup zestawu akcesoryjnego wraz z montażem, zapraszamy do kontaktu z dowolnym autoryzowanym punktem obsługi Mazda.

7. Jak skonfigurować Apple CarPlay przy pierwszym podłączeniu?
Aby uruchomić Apple CarPlay, należy włączyć zapłon pojazdu, podłączyć iPhone za pośrednictwem oryginalnego przewodu do portu USB oznaczonego odpowiednim znakiem, udzielić uprawnień w iPhonie, zaakceptować powiązanie Bluetooth między pojazdem a iPhonem i następnie przejść do menu „Aplikacje” w systemie MZD Connect. 

8. Jakie funkcje oferuje Apple CarPlay?
Dzięki Apple CarPlay można np. wykonywać połączenia telefoniczne, odczytywać wiadomości tekstowe oraz korzystać z aplikacji zewnętrznych deweloperów za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu. Co więcej, po montażu nowego zestawu akcesoryjnego wzrasta szybkość ładowania baterii iPhone’a przez port USB.

9. Jakie aplikacje mogę obsługiwać przy pomocy Apple CarPlay?
Lista aplikacji współpracujących z Apple CarPlay jest dostępna na stronie www.apple.com/ios/carplay.

10. Czy wskazówki z nawigacji Apple Maps będą widoczne na wyświetlaczu head-up?
Nie, te wskazówki nie pojawią się na wyświetlaczu head-up.

11. W jaki sposób mogę obsługiwać Apple CarPlay?
Obsługa Apple CarPlay odbywa się za pośrednictwem ergonomicznego sterowania HMI lub za pomocą ekranu dotykowego w trakcie postoju pojazdu. W czasie jazdy możliwa jest obsługa głosowa lub za pomocą sterowania HMI.

12. Czy system nawigacji Mazda jest niezbędny do działania Apple CarPlay?
Nie, system nawigacji Mazda nie jest wymagany do działania aplikacji Apple CarPlay.

13. Czy na zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™” obowiązuje zniżka 5% More&More?
Tak, można skorzystać z powyższej zniżki.


FAQ – Android Auto

1. Czym jest Android Auto?
Android Auto jest aplikacją umożliwiającą korzystanie z wielu funkcji smartfona za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu.
Uwaga: Aplikacja Android Auto™ nie jest aktualnie dostępna w sklepie Google Play dla polskich użytkowników.

2. Czego potrzebuję, aby korzystać z aplikacji Android Auto?
Aby korzystać z Android Auto, wymagane jest posiadanie:
- Smartfona z systemem operacyjnym Android w wersji 5.0 lub nowszej oraz z zainstalowaną aplikacją Android Auto,
- Zainstalowanego w samochodzie oryginalnego zestawu akcesoryjnego „System Apple CarPlay/Android Auto™”,
- Oryginalnego przewodu USB do podłączenia smartfona.

3. Które modele Mazdy oferują obsługę aplikacji Android Auto?
Korzystanie z aplikacji Android Auto™ jest możliwe we wszystkich modelach, które są wyposażone w system MZD Connect (jak na zdjęciu poniżej) oraz posiadają zainstalowany zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™”. Dotyczy to zarówno obecnych użytkowników samochodów Mazda (doposażenie posiadanego samochodu), jak i nowych klientów zamawiających samochód w salonie (wybór wyposażenia opcjonalnego).

4. Gdzie mogę zainstalować zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™”?
Montaż akcesorium jest możliwy w każdej Autoryzowanej Stacji Obsługi Mazda. Instalacja obejmuje wymianę portów USB na nowe, oferujące szybsze ładowanie baterii smartfona, a także modyfikację wiązki elektrycznej w celu zapewnienia szybszej transmisji danych oraz aktualizację systemu MZD Connect do najnowszej wersji. 

 5. Czy potrzebuję oddzielnego zestawu akcesoryjnego do obsługi Apple CarPlay?
Nie, doposażenie samochodu w ten zestaw zapewnia obsługę zarówno Android Auto™, jak i Apple CarPlay.

6. Jaka jest cena produktu oraz jego montażu?
W celu uzyskania oferty na zakup zestawu akcesoryjnego wraz z montażem, zapraszamy do kontaktu z dowolnym autoryzowanym punktem obsługi Mazda.

7. Jak skonfigurować Android Auto przy pierwszym podłączeniu?
Aby uruchomić Android Auto™, należy włączyć zapłon pojazdu, podłączyć smartfon za pośrednictwem oryginalnego przewodu do portu USB oznaczonego odpowiednim znakiem, udzielić odpowiednich uprawnień z poziomu smartfona, zaakceptować powiązanie Bluetooth między pojazdem oraz smartfonem, a następnie przejść do menu „Aplikacje” w systemie MZD Connect.

8. Jakie funkcje oferuje Android Auto?
Dzięki Android Auto można np. wykonywać połączenia telefoniczne, odczytywać wiadomości tekstowe oraz korzystać z aplikacji zewnętrznych deweloperów za pośrednictwem systemu multimedialnego pojazdu. Co więcej, po montażu nowego zestawu akcesoryjnego wzrasta szybkość ładowania baterii smartfona przez port USB.

9. Jakie aplikacje mogę obsługiwać przy pomocy Android Auto?
Lista aplikacji współpracujących z Android Auto™ jest dostępna w sklepie Google Play.

10. Czy wskazówki z nawigacji Google Maps będą widoczne na Wyświetlaczu Head-up?
Nie, te wskazówki nie pojawią się na Wyświetlaczu Head-up.

11. W jaki sposób mogę obsługiwać Android Auto?
Obsługa Android Auto odbywa się za pośrednictwem ergonomicznego sterowania HMI lub korzystając z obsługi głosowej.

12. Czy system nawigacji satelitarnej MZD Connect samochodu jest niezbędny do działania Android Auto™?
Nie, system nawigacji satelitarnej MZD Connect nie jest potrzebny do działania aplikacji Android Auto™.

13. Czy na zestaw akcesoryjny „System Apple CarPlay/Android Auto™” obowiązuje zniżka 5% More&More?
Tak, można skorzystać z powyższej zniżki.

E-mail: Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Bemo Motors Sp. z o.o. Oddział 5 wiadomości zawierających informacje handlowe dotyczące produktów i usług Dealera, w tym promocji serwisowych, zaproszeń na jazdy testowe, czy wydarzenia organizowane przez Dealera, w formie wiadomości e-mail na telekomunikacyjne urządzenia końcowe, z których korzystam.
Rozmowa telefoniczna / sms: Wyrażam zgodę na kontakt i rozmowę telefoniczną (głosową) / otrzymywanie wiadomości sms przez Bemo Motors Sp. z o.o. Oddział 5 na telekomunikacyjne urządzenia końcowe, z których korzystam w celu informowania o produktach i usługach Dealera, w tym promocjach serwisowych, zaproszeniach na jazdy testowe, wydarzeniach organizowane przez wybranego dealera Mazda.
Kto jest administratorem podanych przez Pana/Panią danych?
Bemo Motors Sp. z o.o. Oddział 5 z siedzibą przy al. Krakowska 169, 02-180 Warszawa

W jakim celu przetwarzamy Pana/Pani dane?
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Dealera w celu odpowiedzi na otrzymane zapytanie oraz jeśli dotyczyło tego pytanie – również w celu marketingu towarów i usług Dealera lub dostawców części lub akcesoriów, w tym przekazywania informacji handlowych.

Jakie prawa Panu/Pani przysługują?
W przypadkach i na zasadach określonych w RODO przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

Czy ma Pan/Pani obowiązek podania danych?
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, przy czym niezbędne do przekazania aktualnych informacji o modelu samochodu, którym jest Pani/Pan zainteresowana/y.

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych oraz o prawach, które Pani/Panu przysługują na podstawie przepisów o ochronie danych osobowych znajdują się na stronie Klauzula Informacyjna Dealer.